קצת עלי…

שמי חגי בן עמי. אני בן 25 וגר בחיפה. גדלתי כחילוני להורים חוזרים בתשובה, שירתתי בחיל הים 3 שנים וכיום מסיים בהצטיינות שני תארים באוניברסיטת אריאל: האחד בפיזיקה והשני בהנדסת חשמל.

למה "זהות"?

אני מאמין במפלגת זהות משתי סיבות עיקריות. ראשית, במפלגת זהות מציבים מטרות ואסטרטגיה מתוך התחברות לזהות, דבר המאפשר לה להציג פתרונות יצירתיים ופרקטיים לקשת רחבה מבעיותיה של מדינת ישראל. שנית, המבנה של מפלגת זהות גורם לכוח להימצא אצל המתפקדים. מבנה זה מאפשר איתנות אידאולוגית וקווים אדומים ברורים.

מה אתה מביא איתך לזהות?

בתור חילוני שגדל בבית דתי בשכונה חילונית אני יודע שאפשר וצריך לחיות בהרמוניה כאשר אף צד לא מנסה לכפות את אורח חייו על הצד האחר. הזהות היהודית שלי שצמחה מתוך העולם החילוני תוך חשיפה מתמדת לעולם הדתי מאפשרת לי להצדיק את בעלותנו על הארץ ובאותה נשימה לעודד הפרדת דת ומדינה.

מהם נושאי הדגל שלך בהם תתמקד בעשייתך הפוליטית?

בתור חבר כנסת, אתמקד בהפחתת רגולציה תוך השמת דגש על הקלות לעסקים הקטנים, פתיחת שוק החשמל לשחקנים שאינם המדינה תוך עידוד התפתחותה של אנרגיה ירוקה, וקידום תהליך של הפרדת דת ומדינה.

כיצד תמשוך מצביעים למפלגת זהות?

אני מאמין שאני ראוי להיות הנציג החילוני של המפלגה המצדיק את המטרות של מפלגת זהות באמצעות רעיונות תנועת ההשכלה, הלאומיות והליברליזם, המדברים לקהל החילוני ציוני, המהווה את רוב הציבור החילוני בישראל, שמאמין בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית בארצו וסולד מפוסט מודרניזם.

אז למה שנצביע לך?

נציג כמוני, שזהותו היהודית העממית מאפשרת לו לקדם ערכי חירות וסובלנות מחד ולאומיות מאידך החי בשלום עם הדואליות החילונית-דתית שמסביבו, מביא למפלגה קול ייחודי המסוגל לפנות לקהלים חדשים ורבים. משום כך אני סבור שאייצג את זהות נאמנה בכנסת.